Ne každý web je dokonalý
Jako o úspěšném lze o webu mluvit teprve ve chvíli, kdy plní všechny úkoly, jež se na něj kladou. Pokud je tento teprve založený, není ještě ani zdaleka ideální, a i když je naplněn kvalitním materiálem, pořád ještě nemusí být úspěšný. Dokonalosti je totiž dosaženo teprve v okamžiku, kdy se mu začne dostávat náležité sledovanosti ze strany veřejnosti a kdy tento tudíž začne plnit to, k čemu je předurčen, tedy začne předávat to, co je na něm uloženo, těm, jimž je to určeno.
A to vše právě vyřčené tedy znamená, že je na síti velké množství webů, které zkrátka úspěšné nejsou. A to proto, že jim chybí návštěvnost a tedy i odpovídající reakce ze strany veřejnosti, ať už jde o cokoliv.
Chtělo by to, aby se web těšil velkému zájmu publika. Ovšem jenom chtít nestačí. Touha majitele webu tu totiž nehraje téměř žádnou úlohu. Jistě, dotyčný se může pokusit nějakým způsobem svůj web zviditelnit, ale toto počínání má zpravidla jenom zanedbatelný a krátkodobý efekt. Někdo se sem možná nechá jednou nalákat a pak zase zapomene.
Jediná metoda, jek učinit doposud opomíjenou stránku atraktivní a hojně navštěvovanou, je její profesionální optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože jsou to právě tyto vyhledávače, které rozhodují nemalou měrou o tom, co na internetu veřejnost uvidí a co ne. To, co tyto systémy naleznou a předloží uživatelům jako první, se těší logicky velkému zájmu publika, zatímco to ostatní nikoliv.
A tak je třeba optimalizovat. Tedy
- kontrolovat web a odstraňovat z něj jeho potenciální vady,
- volit pro něj klíčová slova,
- starat se o zpětné odkazy, jež sem přivedou návštěvníky z jiných webů,
- psát dostatek obsahových a propagačních článků
- a starat se o reklamu.
Jenom touto cestou lze stoprocentně dosáhnout dostatečné návštěvnosti toho kterého webu, a tím toho, co u něj lze nazývat úspěšností. Protože jenom navštěvovaný web funguje tak, jak si to jeho majitel přeje.